UK valitsus tunnistab, et tõendid maskide kasutamise kohta koolides Covidi leviku vähendamiseks ei ole veenvad

BBC kirjutab, et UK valitsuse poolt sügisel läbiviidud uuring ei andnud tõestust maskide statistiliselt olulise mõju kohta.

Koolides, kus 2021.aasta oktoobris kasutati näokatteid, vähenesid Covid-juhtumid kaks kuni kolm nädalat hiljem 5,3 protsendilt 3 protsendile ehk 2,3 protsendipunkti võrra.

Koolides, kus näokatteid ei kasutatud, vähenesid juhtumid 5,3 protsendilt 3,6 protsendile ehk 1,7 protsendipunkti võrra.

Uuringus toodi välja, et see vahe ei ole statistiliselt oluline ning Covidi vähenemine maske kandnud koolides võib olla tingitud juhusest.

Samuti tunnistatakse ülevaates, et maskide kasutamine koolides võib õppimist kahjustada, kuid kasu- ja kahjutegurite täielikku analüüsi ei ole tehtud. Seda hoolimata sellest, et 94% koolijuhtidest ja õpetajatest ütles, et maskide kandmine muutis õpetajate ja õpilaste vahelise suhtluse keerulisemaks.

Umbes 80% õpilastest sõnas, et maskide kandmine muudab suhtlemise raskemaks, 55% õpilastest tunnistas, et maskide kandmine raskendab õppimist. 70% õpilastest väitsid, et maski kandmine paneb neid end turvalisemalt tundma.

Uuring toob välja, et näokatete kandmine võib põhjustada füüsilisi kõrvalmõjusid ning kahjustada õpetaja ja õppija vahelist verbaalset ja mitteverbaalset suhtlust. See tähendab, et näokatted omavad kahjulikku mõju klassiruumis suhtlemisele.

Pandeemia erinevatel aegadel tuleb arvesse võtta nii maskikandmise negatiivset mõju õpetamisele, õppimisele ja laiemale tervise heaolule kui ka maskikandmisest tulenevaid kasutegureid ning langetada maskide osas proportsionaalne otsus.

UK Haridusministeeriumi poolt 2021.aasta aprillis läbiviidud küsitlus näitas, et peaaegu kõik küsitluses osalenud juhid ja õpetajad (94%) arvasid, et maskide kandmine on teinud õpetajate ja õpilaste vahelise suhtlemise keerulisemaks. 59% ütles, et see on muutnud selle palju keerulisemaks.

Uurides maski kandmise mõju suhtlemisele, on leitud, et kõneleja huulte varjamine vähendab kõneleja etteaste jõudlust ja enesekindlust ning suurendab kuulaja pingutusi tajutavalt.

Lisaks oli sellistes tingimustes metakognitiivne jälgimine ja õppimine raskendatum kui ilma maskita kõneleja kuulamisel.

UK valitsuse juhised on jätkuvalt, et alla 11-aastased lapsed peaksid olema vabastatud maskikandmisest kõikides tingimustes, sealhulgas hariduses.

Artikkel: https://www.bbc.com/news/health-59895934

Uuring: https://assets.publishing.service.gov.uk/government/uploads/system/uploads/attachment_data/file/1044767/Evidence_summary_-_face_coverings.pdf

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga